Všeobecné obchodní podmínky

Obchodní podmínky obchodní společnosti michalstudeny s.r.o., IČ: 06351549, se sídlem č.p. 271, 666 03 Malhostovice, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 101605 pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.floorzone.cz

 

1.        ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1.      Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti michalstudeny s.r.o., IČ: 06351549, DIČ: CZ06351549, se sídlem č.p. 271, 666 03 Malhostovice (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.floorzone.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“). Kontaktní údaje prodávajícího: adresa Malhostovice 271, telefonní číslo: 725 136 688, emailová adresa: info@floorzone.cz

1.2.      Obchodní podmínky se vztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je spotřebitelem, tedy fyzickou osobou, která jedná mimo rámec své podnikatelské činnosti anebo mimo rámec samostatného výkonu povolání („spotřebitel“). Obchodní podmínky se vztahují i na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání, ať již v režimu maloobchodního zákazníka, nebo velkoobchodního zákazníka dle těchto obchodních podmínek („podnikatel“); kupující sdělí tyto skutečnosti prodávajícímu v objednávce. Uvede-li kupující v objednávce své identifikační číslo, má se za to, že jedná v rámci své podnikatelské činnosti a bude považován za podnikatele.

Velkoobchodním zákazníkem dle těchto obchodních podmínek je každý kupující, který má s prodávajícím uzavřenu rámcovou kupní smlouvu, která zvlášť upravuje vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím webového rozhraní obchodu (dále jen „velkoobchodní zákazník“). Maloobchodním zákazníkem dle těchto obchodních podmínek je každý kupující, který není ani spotřebitelem, ani velkoobchodním zákazníkem (dále jen „maloobchodní zákazník“).

V případě, že kupujícím je spotřebitel, se uplatní též čl. 6. (odstoupení od smlouvy v případě spotřebitele), čl. 7 (práva z vadného plnění a záruka za jakost v případě spotřebitele) a čl. 9.3. až 9.6. (řešení spotřebitelských sporů) těchto obchodních podmínek, které se pro jiné kupující než spotřebitele neuplatní.

1.3.      Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Uzavřením kupní smlouvy kupující vyjadřuje souhlas s obchodními podmínkami a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před uzavřením kupní smlouvy upozorněn a má možnost se s nimi seznámit.

1.4.      Ustanovení odchylná od těchto obchodních podmínek je možné sjednat v rámcové smlouvě a/nebo v jednotlivé kupní smlouvě a vždy pouze v písemné formě. Odchylná ujednání v rámcové smlouvě a/nebo v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek. Pokud není v těchto obchodních podmínkách stanoveno jinak, platí pro vztahy mezi prodávajícím a kupujícím ust. § 2079 a násl. občanského zákoníku.

1.5.      Tyto obchodní podmínky jsou jedinými obchodními podmínkami aplikovanými na smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím; použití jiných obchodních podmínek, zejména jakýchkoliv obchodních podmínek kupujícího, se nepřipouští. Odpověď kupujícího podle ust. § 1740 odst. 3 občanského zákoníku s dodatkem nebo odchylkou od těchto obchodních není přijetím nabídky na uzavření smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky, resp. těchto obchodních podmínek.

1.6.      Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

2.       UŽIVATELSKÝ ÚČET

2.1.      Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce (nebo v případě velkoobchodního zákazníka na základě uzavřené rámcové kupní smlouvy) může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě velkoobchodního zákazníka po přihlášení do jeho uživatelského účtu webové rozhraní obchodu zohledňuje zvláštní, zejména cenové, podmínky sjednané mezi prodávajícím a velkoobchodním zákazníkem v rámcové kupní smlouvě. V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2.2.      Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.3.      Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

2.4.      Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

2.5.      Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 36 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek), nebo zanikne rámcová kupní smlouva uzavřená s velkoobchodním zákazníkem.

2.6.      Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet ani webové rozhraní obchodu nemusí být dostupné nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

3.       UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

3.1.  Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží, a to ani s velkoobchodním zákazníkem. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije. Prodávající si vyhrazuje možnost drobných změn v plnění, pokud se jedná o nepodstatné změny v dodávce, jejichž strpění je možné po kupujícím požadovat. Kupující strpí zejména obvyklé kvalitativní, množstevní, váhové nebo jiné odchylky, zejména předpokládané českými technickými normami.

3.2.  Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně popisu jeho hlavních vlastností, uvedení cen jednotlivého zboží a způsob výpočtu ceny zboží (není-li možné cenu určit předem). Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků mimo ceny za dopravu na adresu určenou kupujícím. Ceny zboží jsou uvedeny včetně balení. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3.     Webové rozhraní obchodu neobsahuje z důvodu povahy zboží (nadrozměrné) konkrétní informace o nákladech spojených s  dodáním zboží. Náklady na dodání zboží budou kupujícímu účtovány dodatečně vždy dle rozměrů a hmotnosti objednaného zboží a budou kalkulovány dle ceníků dopravců využívaných Prodávajícím, kteří budou uvedeni ve webovém rozhraní obchodu. Kalkulaci nákladů na dopravu zboží zašle kupující prodávajícímu nejpozději do 5 dní od uzavření kupní smlouvy. Nesouhlas kupujícího s touto kalkulací není právním důvodem pro jednostranné zrušení uzavřené kupní smlouvy kupujícím, práva kupujícího – spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy (zejm. čl. 7. obchodních podmínek) tím však nejsou dotčena.

3.4.      Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:

3.4.1.   objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),

3.4.2.   kupujícím (identifikace, kontaktní údaje),

3.4.3.   způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží,

3.4.4.   informace o nákladech spojených s dodáním zboží,

(dále společně jen jako „objednávka“).

3.5.     Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

3.6.     Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (zejména množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.7.     Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká (kupní smlouva je uzavřena) doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu.

3.8.     V případě, že některý z požadavků kupujícího uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku, s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího. Stanovisko kupujícího se podle jeho obsahu považuje za nový návrh smlouvy a smlouva je v takovém případě uzavřena až potvrzením o přijetí objednávky (akceptací) prodávajícího.

3.9.     Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

3.10. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží na webovém rozhraní obchodu nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží, za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno přijetí objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu. Pokud již došlo k uzavření kupní smlouvy, kupní smlouva se tímto ruší a prodávající zašle kupujícímu na e-mailovou adresu kupujícího pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.

 

4.       CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1.     Cenu zboží a náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2201273143/2010 vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“);
  • bezhotovostně platební kartou při objednávce.

4.2.     Kupující je povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží dle kalkulace zaslané kupujícímu prodávajícím dle čl. 3.3. obchodních podmínek.

4.3.     Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu; odlišné podmínky mohou být ujednány s velkoobchodním zákazníkem v rámcové kupní smlouvě, kde může být zejména ujednáno cenové zvýhodnění pro případ úhrady zálohy kupujícím. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se pak nepoužije.

4.4.      V případě bezhotovostní platby převodem je kupní cena splatná do 2 dnů od uzavření kupní smlouvy. V případě bezhotovostní platby převodem je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby převodem je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4.5.     V případě bezhotovostní platby platební kartou je kupní cena splatná okamžitě v den učinění objednávky, dle pokynů platební brány.

4.6.     Náklady spojené s dodáním zboží jsou splatné do 5 dnů od zaslání jejich kalkulace kupujícímu dle čl. 3.3. obchodních podmínek.

4.7.     Kupní smlouva je sjednána s rozvazovací podmínkou pro případ prodlení kupujícího s bezhotovostní platbou kupní ceny předem na účet prodávajícího či platební kartou nebo či platbou nákladů spojených s dodáním zboží následovně. Je-li kupující v prodlení se zaplacením kupní ceny nebo nákladů spojených s dodáním zboží delším než 3 dny, kupní smlouva se automaticky rozvazuje, tj. zanikají práva a povinnosti smluvních stran z kupní smlouvy. K tomuto rozvázání kupní smlouvy není vyžadováno žádné další právní jednání prodávajícího, o rozvázání kupní smlouvy prodávající kupujícího pouze vyrozumí. Prodávající je oprávněn, nikoli však povinen, kupujícího upomenout k zaplacení předtím, než nastanou účinky rozvázání kupní smlouvy.

4.8.     Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

 

5.       PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ, KONTROLA ZBOŽÍ

5.1.     Způsob doručení zboží určuje kupující při objednání zboží, dle možností webového rozhraní obchodu. Prodávající je oprávněn změnit způsob dopravy zvolený na základě požadavku kupujícího, pokud tento způsob dopravy není pro doručení objednaného zboží vhodný či tento způsob dopravy není možný podle podmínek stanovených dopravcem.

5.2.     Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je prodávající oprávněn požadovat náklady za uskutečnění dopravy na místo dodání ve skutečné výši a dále je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.

5.3.     V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

5.4.     Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci a prodávajícímu. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

5.5.     Kupující je povinen zkontrolovat obsah zásilky co do její úplnosti (typ dodaného zboží a množství) a co do kvality (vady zjistitelné bez nutnosti instalace či montáže zboží), a to neprodleně, nejpozději však do 7 kalendářních dnů od převzetí zboží a v této lhůtě písemně (postačuje e-mailem) případné vady a rozdíly oproti kupní smlouvě oznámit prodávajícímu. V případě dodání na místo plnění u zákazníka kupujícího nejsou tyto povinnosti kupujícího dotčeny.

5.6.     Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

5.7.     Zboží bude baleno a dodáváno v obvyklém balení. Způsob balení je oprávněn určit prodávající.

5.8.      Součástí každé dodávky je přesný návod na montáž konkrétního zboží a výrobku, který je předmětem uzavřené kupní smlouvy. Kupující (nebo třetí osoby) je povinen jej při montáži beze zbytku dodržet. Návody jsou poskytovány v českém jazyce a jsou umístěny vždy na obalu zboží.

5.9.     Prodávající odesílá zboží obvykle nejpozději do 10 pracovních dnů od zaplacení kupní ceny a nákladů spojených s dodáním zboží, v případě velkoobchodních zákazníků dle rámcové smlouvy. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije. U zboží, u něhož je uvedeno, že není skladem (zboží na objednávku), informuje prodávající kupujícího o termínu dodání zpravidla při potvrzení objednávky většinou do 5 pracovních dnů od obdržení objednávky.

5.10. Nebylo-li dohodnuto jinak, prodávající odevzdá věc kupujícímu bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy a úhradě kupní ceny a nákladů spojených s dodáním zboží, nejpozději však do 10 dnů od uzavření smlouvy a úhradě kupní ceny a nákladů spojených s dodáním zboží, v případě velkoobchodních zákazníků dle případného ujednání v rámcové smlouvě. Nepřevezme-li kupující věc v uvedeném čase, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění ve sjednané výši, případně ve výši obvyklé.

5.11. Kupující bere na vědomí, že doba dodání zboží je v některých případech závislá na výrobě zboží výrobcem pro prodávajícího. Prodávající je oprávněn přiměřeně prodloužit dodací lhůtu oproti předpokládanému termínu dodání uvedeném v potvrzení objednávky s ohledem na aktuální situaci na evropských a světových trzích z důvodů nepředvídatelných a nezaviněných, nebo z důvodu mimořádných událostí v prodejním skladu u předdodavatelů nebo v mezinárodní dopravě. V tomto případě je prodávající povinen upozornit kupujícího písemně na kontaktní e-mailovou adresu o prodloužení dodací lhůty.

5.12. Je-li prodávající v prodlení s odevzdáním věci, může kupující od smlouvy odstoupit, nesplní-li prodávající svoji povinnost ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu kupující poskytl. Kupující může od smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy anebo kupující sdělil prodávajícímu před uzavřením smlouvy, že je dodání v určitý čas nezbytné.

 

6.       ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY V PŘÍPADĚ KUPUJÍÍHO - SPOTŘEBITELE

6.1.     Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil.

6.2.     Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 6.1. obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupit od kupní smlouvy může kupující i před převzetím zboží, zejména v případě, kdy mu nevyhovuje kalkulace nákladů na dopravu zboží dle čl. 3.3 obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový Formulář pro odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek a je dostupný na internetové adrese www.floorzone.cz. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@floorzone.cz. Prodávající potvrdí kupujícímu bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.

6.3.     V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.2. obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být kupujícím prodávajícímu vráceno bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Obvyklou poštovní cestou nemůže být pro svou povahu vráceno nadrozměrné zboží, náklady spojené s navrácením se řídí ceníky dopravců. Kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

6.4.     V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 6.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícímu již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než obdrží zboží, nebo než mu spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

6.5.     Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

6.6.     V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu zaplacenou kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

 

7.       PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA ZA JAKOST V PŘÍPADĚ KUPUJÍCÍHO - SPOTŘEBITELE

7.1.      Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174a občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů), není-li stanoveno jinak.

7.2.      Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:

7.2.1.   odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem, a rovněž množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil,

7.2.2.   je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a rovněž je vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem, ledaže prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil,

7.2.3.   zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy, pokud k jeho poskytnutí došlo

7.2.4.   je dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které bylo ujednáno, a které může kupující rozumně očekávat.

7.3.      Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí, v případě použitého zboží v době jednoho roku od převzetí. Doba uvedená v předchozích větách neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.  

7.4.      Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

7.5.      Prodávající neodpovídá za vady zboží (včetně změny barevnosti), které byly způsobeny neodbornou instalací, úpravou či opravou, zanedbáním péče či jakýmkoliv použitím a nakládáním se zbožím, které je v rozporu s platnými technickými normami, nevhodným používáním zboží v rozporu s návodem k použití nebo obvyklým způsobem používání, vadným skladováním nebo dopravou, chybnou údržbou, nadměrným namáháním, použitím nevhodných provozních prostředků, stavebními a montážními pracemi nebo jejichž původ spočívá v okolnostech, jež nebylo možné odvrátit. V těchto případech prodávající ani neodpovídá za škodu způsobenou vadou zboží. 

7.6.      Prodávající neodpovídá za vady zboží, které mohl a měl kupující zjistit před pokládkou, poté, co již došlo k pokládce. Prodávající neodpovídá ani za žádnou újmu způsobenou kupujícímu pokládkou materiálu nebo v její souvislosti, jehož vady bylo možné zjistit před pokládkou.

7.7.      Vadu může kupující vytknout prodávajícímu, k opravě vad nejsou určeny jiné osoby. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené prodávajícím k provedení opravy.

7.8.      Vadu může kupující prodávajícímu konkrétně uplatnit osobně po předchozí domluvě v provozovně prodávajícího na [MS1] [PV2] adrese Malhostovice 271, či elektronickou poštou na adrese info@floorzone.cz.

7.9.      Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

7.10.  Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění ve sjednané výši, případně ve výši obvyklé. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s předchozími větami tohoto ustanovení, pokud se vada projeví opakovaně, pokud je vada podstatným porušením smlouvy, nebo pokud je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.  Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.

7.11.  Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

7.12.  Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit Reklamační řád prodávajícího.

7.13.  Prodávající neodpovídá za poškození konkrétního zboží, ke kterému dojde z důvodu jeho nesprávné montáže či užití.

 

8.       PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ A ZÁRUKA ZA JAKOST V PŘÍPADĚ KUPUJÍCÍHO - PODNIKATELE, NÁHRADA ÚJMY

8.1.      Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména§ 2099 a násl. občanského, není-li stanoveno jinak.

8.2.      Prodávající je povinen v přiměřené lhůtě po uplatnění vad, zpravidla do 30 dnů, oznámit kupujícímu zda uplatněnou vadu uznává, jakou lhůtu a jaký způsob navrhuje k odstranění vady nebo z jakých důvodů odmítá uplatněnou vadu uznat. Prodávající informuje kupujícího, že tato lhůta není limitována lhůtou pro vyřízení reklamace vůči případnému konečnému zákazníkovi kupujícího (spotřebiteli).

8.3.      Smluvní strany se dohodly, že v případě oprávněného uplatnění práv z vadného plnění prodávající dle své volby poskytne kupujícímu přiměřenou slevu z kupní ceny nebo vadu odstraní opravou věci nebo dodáním nové věci bez vad; nebude-li to možné nebo tak prodávající neučiní v přiměřené lhůtě nejdéle do 30 dní, má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy. Smluvní strany se dohodly, že k řádnému uplatnění vad kupujícím postačuje postup doručení dle těchto obchodních podmínek.

8.4.      Kupující je povinen na výzvu prodávajícího předložit zboží k posouzení vady, bude-li to prodávající vyžadovat. Prodávající je oprávněn provést volbu, zda vady odstraní v místě, kde se dílo nachází či v jiném vhodném místě, a to zejména s ohledem na minimalizací nákladů spojených s odstraněním vady. Prodávající má právo zboží od prodávajícího převzít na dobu nezbytně nutnou k posouzení a odstranění vady. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu součinnost při odstraňování zjištěných a uplatněných vad zboží.

8.5.      Prodávající neodpovídá za vady zboží (včetně změny barevnosti), které byly způsobeny neodbornou instalací, úpravou či opravou, zanedbáním péče či jakýmkoliv použitím a nakládáním se zbožím, které je v rozporu s platnými technickými normami, nevhodným používáním zboží v rozporu s návodem k použití nebo obvyklým způsobem používání, vadným skladováním nebo dopravou, chybnou údržbou, nadměrným namáháním, použitím nevhodných provozních prostředků, stavebními a montážními pracemi nebo jejichž původ spočívá v okolnostech, jež nebylo možné odvrátit. V těchto případech prodávající ani neodpovídá za škodu způsobenou vadou zboží. 

8.6.      Prodávající neodpovídá za vady zboží, které mohl a měl kupující zjistit před pokládkou, poté, což již došlo k pokládce. Prodávající neodpovídá ani za žádnou újmu způsobenou kupujícímu pokládkou materiálu nebo v její souvislosti, jehož vady bylo možné zjistit před pokládkou.

8.7.      Prodávající poskytuje objednateli na zboží záruku za jakost v délce 12 měsíců od předání zboží. V případě výskytu vady na zboží je kupující povinen tuto vadu neprodleně oznámit prodávajícímu.

8.8.      Prodávající je povinen odstranit vady zboží, jestliže je kupující uplatnil v záruční době uvedené v odstavci 8.7. tohoto článku. Vyskytne-li se na zboží vada, která je předmětem záruky, prodávající dle své volby poskytne kupujícímu přiměřenou slevu z kupní ceny nebo vadu odstraní opravou věci nebo dodáním nové věci bez vad; nebude-li to možné nebo tak prodávající neučiní v přiměřené lhůtě, má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy.

8.9.      Kupující je povinen na výzvu prodávajícího předložit zboží k posouzení vady, bude-li to prodávající vyžadovat. Prodávající je oprávněn provést volbu, zda vady odstraní v místě, kde se dílo nachází či v jiném vhodném místě, a to zejména s ohledem na minimalizací nákladů spojených s odstraněním vady. Prodávající má právo zboží od prodávajícího převzít na dobu nezbytně nutnou k posouzení a odstranění vady. Kupující je povinen poskytnout prodávajícímu součinnost při odstraňování zjištěných a uplatněných vad zboží v záruční době.

8.10.  Záruka se nevztahuje na případy nedodržení technologických postupů, nesprávného použití nebo skladování zboží, nebo pokud kupující použije či instaluje (a to i prostřednictvím třetích osob) zboží v rozporu s návodem či doporučením prodávajícího nebo výrobce zboží. Záruka se nevztahuje ani na vady, které vznikly neodbornou obsluhou nebo manipulací se zbožím, nebo zanedbáním povinností ve vztahu k provedenému zboží či jeho údržby kupujícím nebo třetí osobou.

8.11.  Prodávající odpovídá kupujícímu za porušením povinností prodávajícího dle právních předpisů, z kupní smlouvy či těchto obchodních podmínek způsobenou majetkovou i nemajetkovou újmu, maximálně však do výše uhrazené kupní ceny v okamžiku vzniku majetkové či nemajetkové újmy, přičemž je však vyloučena zcela odpovědnost prodávajícího za nepřímé škody všeho druhu (např. ušlý výdělek, ušlý zisk, pokuty, manka) a za vedlejší výlohy (expresní příplatky jakéhokoliv druhu, náklady právního zastoupení, náklady na opravy, apod.), za kupujícímu uložené nebo proti němu uplatňované pokuty, penále či jiné platby, které mají represivní, exemplární nebo preventivní charakter, za platby kupujícího třetí osobě vyplývající z jeho odpovědnosti za vady či za škodu způsobenou výrobkem, jehož součástí či příslušenstvím je zboží dodané prodávajícím, nebo z jeho prodlení.

8.12.  Prodávající neodpovídá za poškození konkrétního zboží a výrobku, ke kterému dojde z důvodu jeho nesprávné montáže či užití.

 

9.       DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN

9.1.      Kupující nabývá vlastnictví ke zboží ke dni, kdy je uhrazena celá kupní cena zboží a zároveň došlo k převzetí zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží kupujícím. V případě, že kupující nepřevezme zboží včas a je tak v prodlení s převzetím zboží, přechází nebezpečí škody na kupujícího okamžikem, kdy mu prodávající umožní se zbožím nakládat a kupující zboží bezdůvodně nepřevezme.

9.2.      Nastanou-li okolnosti uvedené v § 2913 občanského zákoníku je prodávající či kupující povinen informovat o těchto skutečnostech druhou smluvní stranu. Toto sdělení musí obsahovat údaje o vzniku a druhu této okolnosti. Za vyšší moc smluvní strany pro kupní smlouvy považují okolnosti nepředvídatelné a nezávislé na vůli obou stran, které nastanou po uzavření kupní smlouvy a to tyto výslovně dále uvedené: války, teroristické útoky, občanské nepokoje a revoluce, politické převraty a letecké katastrofy; dále mocenské zásahy v podobě bojkotů, embarg či jiných zákazů; a také přírodní katastrofy, a to zejména povodně, požáry, zemětřesení, sopečné erupce, hurikány a bouře. Dokud přetrvávají okolnosti vylučující odpovědnost, není možné, aby strany sankcionovaly porušení vzájemných práv a povinností. Jestliže by tyto okolnosti trvaly déle než tři měsíce, potom se strany do jednoho dalšího měsíce dohodnou na dalším postupu. Jestliže tento měsíc uběhne, aniž by bylo možné docílit dohodu, potom může každá ze smluvních stran od kupní smlouvy odstoupit.

9.3.      Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

9.4.      Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@floorzone.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

9.5.      K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44,  110 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

9.6.     Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 44, 110 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

9.7.     Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

9.8.     Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

 

10.    OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ, ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A POUŽITÍ COOKIES

10.1. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím dokumentu Zásady ochrany osobních údajů dostupného na internetové adrese www.floorzone.cz. V tomto dokumentu je kupující rovněž informován o možnostech zasílání obchodních sdělení na emailovou adresu kupujícího ze strany prodávajícího.

10.2. Při návštěvě webové stánky umístěné na internetové adrese www.floorzone.cz jsou používány soubory cookies. Podrobné informace o používání souborů cookies jsou uvedeny v dokumentu Zásady používání cookies dostupném na internetové adrese www.floorzone.cz.

 

11.     DORUČOVÁNÍ

11.1. Kupujícímu může být doručováno na elektronickou adresu kupujícího.

 

12.    ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

12.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem, s vyloučením aplikace Úmluvy o smlouvách o mezinárodní koupi zboží OSN. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

12.2.  Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

12.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

12.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy.

V Malhostovicích dne 15.11.2023. 

 

 

Formulář odstoupení od kupní smlouvy